
Projekt pn.: „Aktywna Kobieta!
jest dofinansowany w ramach EFS+, Działania 06.04 Aktywizacja zawodowa biernych zawodowo kobiet, Priorytetu VI Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza, programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027.Cel projektu
Głównym celem Projektu jest wzrost konkurencyjności na rynku pracy i wyrównanie dostępu do niego 40 biernych zawodowo kobiet w wieku 18-59 lat zamieszkujących w powiatach wchodzących w skład regionu Mazowieckiego regionalnego (RMR) w okresie 1.04.2024 – 31.03.2025 poprzez zindywidualizowaną ścieżkę wsparcia w zakresie aktywizacji zawodowej wraz ze wsparciem w zapewnieniu opieki nad osobą zależną oraz zapewnieniem informacji o równościowym rynku pracy.
Grupa docelowa projektu
Grupę docelową projektu stanowi 40 kobiet biernych zawodowo w wieku produkcyjnym (18-59 lat), zamieszkujących w powiatach wchodzących w skład Regionu Mazowieckiego Regionalnego, wyłącznie na obszarach gmin zagrożonych trwałą marginalizacją oraz miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, tj.: gmina Chotcza, Ciepielów, Rzeczniów, Sienno, Solec nad Wisłą (powiat lipski), Iłża, Pionki (powiat radomski) oraz w miasto Radom. Minimum 50% Uczestniczek Projektu będą stanowiły kobiety bierne zawodowo w wieku 18-29 lat, które posiadają wykształcenie na poziomie ISCED 3 i niższe.
Rezultaty projektu
- Liczba osób objętych wsparciem w zakresie godzenia życia zawodowego z prywatnym – 40 kobiet.
- Liczba osób objętych wsparciem w zakresie równości kobiet i mężczyzn – 40 kobiet.
- Liczba osób biernych zawodowo objętych wsparciem w programie – 40 kobiet.
- Liczba osób biernych zawodowo w wieku 18-29lat z wykształceniem na poziomie ISCED 3 i niższym objętych wsparciem w projekcie – 20 kobiet.
- Liczba osób, które podniosły poziom wiedzy w zakresie równości kobiet i mężczyzn dzięki wsparciu w programie – 34 kobiety.
- Liczba osób znajdujących się w lepszej sytuacji na rynku pracy po opuszczeniu programu – 27 kobiet.
- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje/kompetencje zawodowe – 34 kobiety.
Miejsce realizacji projektu
Projekt będzie realizowany w województwie mazowieckim, w powiatach wchodzących w skład Regionu Mazowieckiego Regionalnego, tj. w powiatach lipskim, radomskim oraz mieście Radom, wyłącznie na obszarach gmin zagrożonych trwałą marginalizacją oraz miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze, tj. w miejscowościach: Chotcza, Ciepielów, Rzeczniów, Sienno, Solec nad Wisłą, Iłża, Pionki oraz Radom.
Oferowane formy wsparcia
- INDYWIDUALNA DIAGNOZA Z OPRACOWANIEM INDYWIDUALNEGO PLANU DZIAŁANIA w wymiarze 4 godzin na osobę.
- SZKOLENIE Z ZAKRESU ICT w wymiarze 84 godzin na grupę.
- SZKOLENIE ZAWODOWE w wymiarze 120 godzin na grupę.
- SZKOLENIA AKTYWIZUJĄCE w wymiarze 66 godzin na grupę, w obszarach:
- poszukiwanie nisz rynkowych (8 godzin);
- nowoczesne metody poszukiwania pracy i charakter lokalnego rynku pracy (18 godzin);
- nabywanie przez UP umiejętności poszukiwania atrakcyjnych dla siebie nisz rynkowych pod kątem profilowania przyszłych aktywności zawodowych (12 godzin);
- poszukiwanie źródeł finansowania planowanych działalności gospodarczej (12 godzin);
- budowanie i podtrzymywanie kontaktów, w tym biznesowych z przedstaw. związków pracodawców, pod potrzeby aktywności zawodowej (12 godzin).
- WSPARCIE POMOSTOWE dla Uczestniczek, które podejmą samozatrudnienie.
- REFUNDACJA KOSZTÓW OPIEKI NAD DZIECKIEM lub inną osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
Termin realizacji projektu
Kontakt i biuro projektu
Projekt realizowany jest przez Akademia Wiedzy i Rozwoju Emilia Pacholec
Adres biura projektu:
Gaworzyna 6
27-100 Iłża
Godziny pracy biura projektu:
8:00- 17:00 (w dni robocze)
Kontakt i bieżące informacje:
tel.: 661 884 264
e-mail: aktywnakobieta@awirep.edu.pl
Rekrutacja planowana jest w okresie od 01.04.2024 roku do 31.07.2024 roku, możliwe jest wcześniejsze zakończenie rekrutacji w przypadku wzmożonego zainteresowania i wyczerpania limitu miejsc. Osoba ubiegająca się o przyjęcie do projektu musi złożyć w Biurze Projektu (osobiście, pocztą lub mailowo) komplet wymaganych dokumentów:
- Formularz zgłoszeniowy do Projektu, który należy przygotować w formie elektronicznej lub wypełnić odręcznie, pismem czytelnym (dużymi literami) i przedłożyć wraz z czytelnym podpisem Kandydatki.
- W przypadku osób z niepełnosprawnością: Orzeczenie o niepełnosprawności – (kopia).
- Oświadczenie o spełnieniu kryteriów grupy docelowej (zawarte w treści formularza rekrutacyjnego).
- Oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem Projektu (zawarte w treści formularza rekrutacyjnego).
- Oświadczenie osób z niepełnosprawnościami o specjalnych potrzebach – (jeśli dotyczy).
- Zaświadczenie z ZUS lub potwierdzenie wygenerowane z Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
Wzory dokumentów dostępne są na stronie projektu w zakładce Dokumenty projektowe, w Biurze Projektu oraz podczas spotkań informacyjnych. Obligatoryjne kryteria rekrutacji:
- płeć: kobieta
- status na rynku pracy: osoby bierne zawodowo
- wiek: 18-59 lat
- miejsce zamieszkania (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego) wyłącznie w gminach zagrożonych marginalizacją i miastach tracących funkcje społeczno-gospodarcze z obszaru Regionu Mazowieckiego Regionalnego, tj. miejscowości: Chotcza, Ciepielów, Rzeczniów, Sienno, Solec nad Wisłą, Iłża, Pionki oraz Radom.
Niespełnienie któregokolwiek z powyższych kryteriów powoduje odrzucenie Kandydatki. Punktowe kryteria rekrutacji:
- osoba w wieku 18-29 lat + 15 punktów,
- osoba z wykształceniem maksymalnie średnim (ISCED 3) + 15 punktów,
- osoba sprawująca opiekę na osobą zależną + 10 punktów,
- osoba z niepełnosprawnością +5 pkt.
W przypadku uzyskania takiej samej liczby punktów przez Kandydatki decydować będzie kolejność zgłoszeń. O decyzji Komisji Rekrutacyjnej Uczestniczki zostaną poinformowane telefonicznie/listownie lub mailowo. Listy Uczestniczek po zanonimizowaniu zostaną także zamieszczona na stronie Projektu.
- Indywidualna diagnoza potrzeb i predyspozycji UP z badaniem umiejętności ICT
Obligatoryjna indywidualna identyfikacja potrzeb Uczestniczki Projektu, w tym diagnozowanie potrzeb szkoleniowych lub walidacyjnych, możliwości doskonalenia zawodowego wraz z opracowaniem/aktualizacją Indywidualnego Planu Działania (IPD) realizowana przez doradcę zawodowego w wymiarze 4 godzin zegarowych na osobę (łącznie 2 spotkania po 2 godziny zegarowe, średnio raz w tygodniu w pierwszym miesiącu udziału danej osoby Projekcie). W ramach zadania przeprowadzona zostanie diagnoza badająca potrzeby i umiejętności Uczestniczek. Diagnoza będzie składała się z następujących etapów:
- pierwszy etap ma na celu przeprowadzenie oceny sytuacji zawodowej Uczestniczek. Ocena będzie obejmować: analizę ścieżki kariery i potencjału Uczestniczek pod kątem wymagań rynku pracy; analizę uwarunkowań zdrowotnych i społecznych; ustalenie deficytów w zakresie posiadanych kompetencji/kwalifikacji, przyczyn pozostawania bez pracy; opis predyspozycji/preferencji zawodowych oraz określenie kierunków rozwoju UP.
- drugi etap obejmuje przeprowadzenie testów diagnostycznych/preferencji (w tym do założenia własnej działalności gospodarczej) oraz ocenę umiejętności cyfrowych Uczestniczek z wykorzystaniem „Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji”. W przypadku zdiagnozowania niskich umiejętności w tym zakresie, Uczestniczki wezmą udział w szkoleniu podnoszącym kompetencje cyfrowe (szkolenie ICT)
- trzeci etap będzie obejmować: ustalenie i opis celu strategicznego (np. podjęcie zatrudnienia, samozatrudnienia) i celów szczegółowych realizowanych w ramach zadań; określenie działań prowadzących do realizacji celów, w tym realizowanych w ramach projektu oraz do samodzielnej realizacji przez Uczestniczkę; ustalenie terminów realizacji każdego działania oraz określenie oczekiwanych rezultatów działań.
Wymiar: 4 godzin na osobę.
Świadczenia dla Uczestniczek: zwrot kosztów dojazdu. - Szkolenia ICT
Ze wsparcia mogą skorzystać Uczestniczki, u których zdiagnozowano niski poziom umiejętności cyfrowych (na podstawie IPD). Maksymalnie ze wsparcia skorzysta 20 osób w 2 grupach po 10 osób w każdej. Szkolenia będą realizowane w wymiarze 84 godzin dydaktycznych na grupę – 14 spotkań po 6 godzin dydaktycznych, średnio 2 razy w tygodniu w ciągu maksymalnie 2 miesięcy. Zajęcia będą odbywać się w dnie robocze i weekendy w zależności od preferencji danej grupy. Tematyka szkoleń będzie nawiązywać do codziennych potrzeb, kładąc nacisk na praktyczny wymiar umiejętności. Wykorzystany zostanie standard kompetencji cyfrowych na podstawie aktualnej na dzień naboru ramy DIG COMP (możliwe moduły: Informacja, Komunikacja, Tworzenie treści, Bezpieczeństwo, Rozwiązywanie problemów). W grupach szkoleniowych przewiduje się średnio 3 moduły na podstawie diagnozy. Szkolenie zakończy egzamin zewnętrzny i uzyskanie certyfikatu potwierdzającego uzyskane kompetencje cyfrowe ECCC lub równoważny.
Wymiar: 84 godzin na osobę/grupę.
Materiały i świadczenia dla Uczestniczek: notes, teczka, długopis, podręcznik, pendrive, stypendium szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdu, obiad i serwis kawowy, ubezpieczenie NNW. - Szkolenia aktywizujące – (poruszanie się po rynku pracy)
Ze wsparcia skorzysta 40 Uczestniczek Projektu w 2 grupach średnio po 8-12 osób w każdej. Szkolenia będą realizowane w wymiarze 66 godzin dydaktycznych na grupę – 11 spotkań po 6 godzin dydaktycznych, średnio 2 razy w tygodniu w ciągu maksymalnie 1 miesiąca. Zajęcia będą odbywać się w dnie robocze i weekendy w zależności od preferencji danej grupy. Szkolenie będzie składało się z 5 modułów dotyczących:
- poszukiwanie nisz rynkowych (8 godzin);
- nowoczesne metody poszukiwania pracy i charakter lokalnego rynku pracy (18 godzin);
- nabywanie przez UP umiejętności poszukiwania atrakcyjnych dla siebie nisz rynkowych pod kątem profilowania przyszłych aktywności zawodowych (12 godzin);
- poszukiwanie źródeł finansowania planowanych działalności gospodarczej (12 godzin);
- budowanie i podtrzymywanie kontaktów, w tym biznesowych z przedstaw. związków pracodawców, pod potrzeby aktywności zawodowej (12 godzin).
Wymiar: 66 godzin na osobę/grupę.
Materiały i świadczenia dla Uczestniczek: notes, teczka, długopis, stypendium szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdu, obiad i serwis kawowy, ubezpieczenie NNW. - Szkolenia zawodowe
Ze wsparcia skorzysta 40 Uczestniczek Projektu w 4 grupach po średnio 10 osób w każdej. Szkolenia będą realizowane w wymiarze 120 godzin dydaktycznych na grupę – 20 spotkań po 6 godzin dydaktycznych. Zajęcia będą odbywać się w dni robocze i weekendy w zależności od preferencji danej grupy. Zakres (ostateczna tematyka szkoleń zostanie określona na etapie IPD):
- w przypadku kobiet w wieku 18-29 lat w zakresie umiejętności:
- niezbędnych do podjęcia pracy w sektorze zielonej gospodarki, tj. Specjalistka ds. finansowania rozwiązań proekologicznych;
- niezbędnych z punktu widzenia regionalnych/lokalnych specjalizacji, np. w obszarze Nowoczesny ekosystem biznesowy – wspomaganie obsługi procesów księgowych/doradzanie w zakresie zakładania i prowadzenia działalności;
- niezbędnych w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi, np. opiekunka osoby starszej/niepełnosprawnej/ moderator aktywności osób starszych.
- w przypadku Uczestniczek po 30 roku życia tematyka szkoleń zostanie określona na etapie IPD – szkolenia zostaną dopasowane do preferencji i predyspozycji Uczestniczek z uwzględnieniem potrzeb regionalnego rynku pracy na podstawie analizy opracowań dotyczących zawodów deficytowych/zapotrzebowania zgłaszanego przez pracodawców aktualnych w czasie realizacji projektu.
Szkolenie zakończy egzamin zewnętrzny i uzyskanie certyfikatu (z wyszczególnionymi efektami uczenia się) potwierdzający nabyte kwalifikacje lub kompetencje.
Wymiar: 120 godzin na osobę/grupę.
Materiały i świadczenia dla Uczestniczek: notes, teczka, długopis, podręcznik/skrypt szkoleniowy, stypendium szkoleniowe, zwrot kosztów dojazdu, obiad i serwis kawowy, ubezpieczenie NNW. - w przypadku kobiet w wieku 18-29 lat w zakresie umiejętności:
- Wsparcie pomostowe dla osób, które otworzą działalność
Wyłącznie dla Uczestniczek Projektu podejmujących samozatrudnienie (8 osób x 6 miesięcy x 3600 zł/miesiąc). Środki zostaną wypłacone Uczestniczkom po założeniu działalności gospodarczej i odbyciu wszystkich przewidzianych dla nich form wsparcia. Maksymalnie ze wsparcia pomostowego będzie mogło skorzystać przez maksymalnie 6 miesięcy 8 osób. Wsparcie pomostowe może zostać przeznaczone na pokrycie niezbędnych wydatków w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej (m.in. składki ZUS, podatek, koszty wynajmu lokalu, media, telefon, księgowość, koszty materiałów eksploatacyjnych i biurowych, marketing). Uczestniczka, która założy działalność gospodarczą, składa do Organizatora projektu:
- wniosek o udzielenie wsparcia pomostowego z dołączonym wyciągiem z CEIDG,
- oświadczenie o niekorzystaniu z tożsamego wsparcia współfinansowanego z innych źródeł,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Organizator Projektu weryfikuje założenie i funkcjonowanie działalności, brak podwójnego finansowania oraz możliwość udzielenia pomocy de minimis na podstawie przedstawionych dokumentów i ogólnodostępnych rejestrów (CEIDG, SUDOP). Z Uczestniczką Projektu zostanie podpisana umowa o udzielenie wsparcia pomostowego. Po podpisaniu umowy Organizator wydaje Uczestnice zaświadczenie o pomocy de minimis i niezwłocznie wypłaca pierwszą transzę wsparcia. Do rozliczenia wsparcia i otrzymania kolejnej transzy konieczne jest comiesięczne przedstawienie przez Uczestniczkę dowodu opłacania składek do ZUS i dokumentacji zawierającej zestawienie poniesionych wydatków. W przypadku niewykorzystania całości środków istnieje możliwość wsparcia większej liczby działalności utworzonych w ramach Projektu (za zgodą Instytucji Pośredniczącej).
- Refundacja kosztów opieki nad osobą zależną
Dofinansowanie do opieki nad dzieckiem lub inną osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (osoba zależna) w okresie trwania szkoleń Uczestniczki Projektu, maksymalnie przez okres 5 miesięcy. Ze wsparcia będzie mogło skorzystać maksymalnie 6 osób. Koszt opieki zostanie zrefundowany w wysokości nie większej niż wynoszą faktyczne opłaty ponoszone w danej placówce – średnio 1800 zł na miesiąc na maksymalnie 2 osoby zależne. Uczestniczka ubiegająca się o refundację kosztów opieki nad dzieckiem lub inną osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, składa do Organizatora Projektu:
- wniosek o refundację kosztów opieki nad dzieckiem lub inną osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
- zaświadczenia ze żłobka/przedszkola/placówki opiekuńczej o uczęszczaniu dziecka/osoby zależnej od placówki,
- comiesięczne potwierdzenie poniesienia opłaty,
- do wglądu pracownika Beneficjenta akt urodzenia dziecka (tylko w sytuacji gdy Uczestniczka ubiega się o refundację kosztów opieki nad dzieckiem),
- oświadczenia pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, o niekorzystaniu z tożsamego wsparcia współfinansowanego z innych źródeł.
Dofinansowanie nie obejmuje miejsc opieki dofinansowywanych ze środków Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego, Krajowego Planu Odbudowy lub z innych środków publicznych (zakaz podwójnego finansowania) oraz nie obejmuje nieinstytucjonalnych form opieki (niania). Wsparcie nie może być udzielane również na tworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat 3. W przypadku większej liczby chętnych wsparcie będzie wyliczane proporcjonalne do ponoszonych kosztów, tak aby zapewnić refundację jak największej liczbie Uczestniczek (równość szans i niedyskryminacja).
- Harmonogram zajęć
- Lista rankingowa
- Harmonogram: „Uzupełnienie umiejetności ICT”
- Harmonogram: „Poruszanie się po rynku pracy”
- Harmonogram: Szkolenie zawodowe
- Harmonogram zajęć
- Lista rankingowa
- Harmonogram: „Uzupełnienie umiejetności ICT”
- Harmonogram: „Poruszanie się po rynku pracy”
- Harmonogram: Szkolenie zawodowe
- Regulamin Projektu Aktywna Kobieta!
- Formularz rekrutacyjny
- Oświadczenie o specjalnych potrzebach osoby z niepełnosprawnością
- Oświadczenie UP o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Oświadczenie UP o braku zaangażowania w innych projektach
- Zobowiązanie do przekazania informacji o sytuacji UP po zakończeniu projektu
- Oświadczenie Klauzula informacyjna Instytucji Zarządzającej
- Oświadczenie Klauzula informacyjna Instytucji Pośredniczącej
- Plakat promocyjny
- Regulamin zwrotu kosztów dojazdu
- Wniosek o zwrot dojazdu: KOMUNIKACJA
- Wniosek o zwrot dojazdu: SAMOCHÓD
- Zaświadczenie od przewoźnika